10.

Moja pierwsza rolada....

Zawsze wydawało mi się, że rolada to wyższa szkoła jazdy w pieczeniu. Dlatego też, jakoś nigdy wcześniej nawet nie myślałam, żeby ją zrobić. Aż do dziś.
Znalazłam bardzo łatwy przepis TU. 











Wbrew pozorom zrobienie rolady to łatwizna. Najważniejsze, to bardzo dobrze zrobić ciasto. Następnie bardzo gorące zawinąć je w roladę i zostawić na godzinę do ostygnięcia: 

 Przygotowałam galaretkę:
 Masę tortową:
 Rozwinęłam ciasto - popękało tylko od zewnątrz:
 Na ciasto nałożyłam masę, pokrojone banany i galaretkę. Zawinęłam. Teraz już wiem, że nie należy zbyt dużo masy i owoców kłaść, bo bardzo trudno jest ją wtedy zawinąć:
 Zawinęłam w folię i wystawiłam na 10 stopniowy mróz za okno. Po godzinie rolada nadawała się do krojenia.
 Wyszła duuużo lepsza niż kupna, no może nie ma zbyt rewelacyjnego wyglądu, ale nie o to tu chodzi.

Lubicie wyzwania w kuchni? zrobienie rolady będzie właśnie takim malutkim wyzwaniem.
Polecam!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"fejsbukowi /wirtualni/ przyjaciele"

...koniec roku...